dinsdag 18 september 2012

Day-off! Yessss!


Na een week van extra werken en daarnaast 2 kasten schilderen ben ik zaterdagavond laat op de avond nog begonnen aan dit olifantje.Vandaag op mijn day-off heb ik hem verder afgemaakt.Het is voor een papa om aan zijn kleine meissie te geven die momenteel al een poosje in' t ziekenhuis ligt.Tesamen met een peuterboekje voor de kleine prul heb ik het leuk voor haar ingepakt....Al heb ik haar een poos geleden nog gezien,ze weet niet wie ik ben,maar hoop dat ze het leuk vindt en dat haar papa en mama haar weer snel mee naar huis mogen nemen!
Het patroontje van de olifant komt hier vandaan.


TIP; Als je een kast gaat schilderen met beslag er op dan kun je daar met een kaars van tevoren overheen gaan dat mocht je per ongeluk deze toch wat raken met verf dan pakt dit niet en kun je het als de verf goed uitgehard is,het kaarsvet gewoon weer van het beslag af krabben!

OOK ideaal als je een gedeelte niet mee wil pakken met het verven;





Vandaag konden ook de deurtjes weer terug in het kastje worden gezet en de boel worden ingeruimd,voerbakje van Diva er weer bovenop want als het kattenvoer op de grond staat is het niet veilig voor Buffy.Bij het inruimen van het kastje kwam ook de mooie kaart gemaakt door Melanie (Melanie-mijn knutsels blog) weer in mijn handen die ze mij had toegestuurd om naar mijn tante in Australie te kunnen verzenden,dus die gelijk ook even beschreven en op de post gedaan!
Is die niet mooi?!!?Vind ze vast geweldig,ze is dol op al die Hollandse dingetjes...

Melanie nogmaals bedankt voor je prachtige kaart,heb er eerst zelf nog even van genoten voor die op de bus ging!;-)

12 opmerkingen:

  1. Wat is je kastje mooi geworden. Eer van je werk hoor. Groetje Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waaw,die kastjes zijn mooi geworden. Ik heb hier ook nog grenen kasten staan, misschien moet ik ze ook eens schilderen...
    Mooi gebaar, het olifantje en het boekje. Ook al kent het meisje je niet, ze zal er vast heel blij mee zijn.

    groetjes, Isabelle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat is je kastje prachtig geworden ♥

    en wat zal het meiske in de wolken zijn met deze prachtige olifant en nog een peuter boekje erbij :-) en wat je je dat snel gedaan zeg
    lieve groet jenneke
    http://creaties-jenneke.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je bent lekker bezig hoor. Je kastje is prachtig, En je olifant zal zeker in de smaak vallen wat een schatje.

    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. wat een lief olifantje hij is erg mooi geworden dat meisje zal er vast erg blij mee wezen/ zijn en als je heel ziek bent is het nog fijner prenteboekjes doen het altijd erg goed en geeft vaak afleiding hoop dat het snel weer beter met haar gaat

      groetjes leon10

      Verwijderen
  5. Wat een prachtig olifantje is dit geworden, je hebt hem ook in heerlijke kleuren gemaakt. Super! Groetjes, Amarins

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Staat erg mooi dat grijze voor die kast. Ik heb volgens mij dezelfde tegels als jij heb in mijn bijkeuken. :-) Viel mij gelijk op. Waar een mens wel niet op let hé!!

    Groetjes, dinah

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ha,ha,zoiets zou mij ook gelijk opvallen...de tegels lagen al in het huis toen wij dit 9 jaar geleden kochten,mijn eigen keuze zou totaal anders zijn geweest,maar gelukkig waren het niet van die lelijke bruine tegels uit de tijd van Ben Hur,ha,ha...ze liggen over de gehele begane grond incl. vloerverwarming dus ja dan moet je ze echt wel heeeel erg lelijk vinden om ze er dan uit te halen en dat is nou ook weer niet het geval.Hou persoonlijk erg van een houten vloer,maar met de beesten is dit ideaal!;-)

      Verwijderen
  7. Hoi Angeline, het is al weer een hele tijd geleden dat je mijn blog bezocht en me links gaf voor mooie gehaakte schelpen....daar wilde ik je toch nog even voor bedanken! Het olifantje dat je maakte is schattig, daar maak je het kleine meisje vast blij mee in haar ziekhuisbedje!
    Groetjes, Floortje
    LaExtranjeraCreativa

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een lief en vrolijk olifantje, daar fleurt het kindje vast van op! Je kastje is super...die kleur doet het erg goed! Ik heb eveneens nog wat grenen staan..hmm.. *krabt zich even achter de oren*...handige tips trouwens van dat kaarsvet! Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik zie dat je een dagje vrij was, hééééél leuk olifantje. En je kastjes zijn super gelukt hé, chapeau!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor het plaatsen van je reacties!Ik lees ze altijd met veel plezier!