vrijdag 5 oktober 2012

4 Oktober was Dierendag dus hier een recept voor HONDENKOEKJES!



Ja gisteren was het Dierendag,maar dat is het voor de dieren die hier in huis rondlopen elke dag wel want zij komen totaal niets tekort moet ik zeggen.Van maar liefst 4 gezinsleden geen 100 maar 200% aandacht krijgen ze hier....Ik was het dan ook mede doordat ik de gehele dag heb gewerkt 'glad vergeten'om het zo maar even te zeggen!

Vandaag herinner ik me ineens dat ik bovenstaand boek eens ooit voor heel weinig zag liggen in de boekhandel en had gekocht om er vervolgens samen met de kids wat lekkers uit te gaan maken voor onze kleine viervoeter die toen nog al die 200 % aandacht(x4!!ha,ha)voor zichzelf had,want toen hadden wij onze Maine Coon Diva nog niet,vandaar dat ze daar soms toch nog wel eens wat moeite mee heeft die troela dat ze niet meer de enige is....;-)

Ja en dus ook maar gelijk even mijn 'archief 'ingedoken naar dat leuke moment van toen....


7 jaar geleden alweer!
Wat vliegt de tijd en wat zijn ze toch groot geworden en wat is die kleine viervoeter grijs !!!
Laat ik het over mezelf verder maar even niet hebben;-)

Recept Honden Bananenkoekjes

375 gram volkoren tarwebloem
100 ml magere melk
1 ei
1 gepureerde banaan
1 el suikerstroop
bloem,om te bestuiven

Meng alle ingredienten tot een deeg.Rol het deeg op een met bloem bestoven werkblad uit tot 1 cm dikte en snijd het in kleine vierkantjes(of steek zoals wij hadden gedaan met een koekvormpje de vormpjes uit)
Verwarm de oven voor op 150 graden.

Bekleed een bakplaat met bakpapier en leg de koekjes erop.Bak ze ongeveer 30 minuten in de warme oven.

Nou ik kan je vertellen dat ze ze BEESTACHTIG lekker vond,dus misschien binnenkort maar weer eens een keer tijd voor maken als de hondenkoektrommel leeg is,want het stelt niets voor hoor!



2 opmerkingen:

  1. Hahaha, die troela :-) Smakelijk voor jou grijze viervoeter, onze is jammer genoeg op dieet :-) maar zij mocht wel naar de kapper voor haar dierendag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. volgens mij vind iedereen deze koekjes lekker.. hoef je echt geen hond voor te zijn!!
    wie lust er nu niet een naar banaan smakend koekje??

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor het plaatsen van je reacties!Ik lees ze altijd met veel plezier!