maandag 1 oktober 2012

Deense puddinggebakjes

Ook dit gekregen recept is supersnel en lekker voor bij de koffie!
Ideaal voor als je onverwachts bezoek krijgt bijvoorbeeld(als je de ingredienten in huis hebt)

Deense puddinggebakjes

Ingredienten;
pakje bladerdeeg-Dr. Oetker mix voor banketbakkersroom-jam naar keuze-ei.

De plakjes bladerdeeg laten ontdooien.
Een ei splitsen en de hoekjes van de plakjes insmeren met eiwit en naar binnen vouwen.
Vervolgens de banketbakkersroom maken zoals aangegeven op de verpakking(alleen water toevoegen en roeren,ik had de helft gepakt voor 4 plakjes bladerdeeg,kan ik de andere helft een andere keer gebruiken)
Op elke plak een schepje banketbakkersroom leggen en aan weerszijden een theelepel jam,
vervolgens met het eigeel even het bladerdeeg wat nog vrij is insmeren en dan mogen ze een 20 minuten ongeveer in de oven!
Hete lucht op 175 graden en een gewone oven op 200 graden.

Lekker en makkelijk!

6 opmerkingen:

  1. ik krijg er lekkere trek van
    thnxxxx meis voor dit heerlijke snelle recept
    lieve groet jenneke
    http://creaties-jenneke.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mmmm, dat ziet er lekker uit!
    Bedankt voor het recept, ik ga het zeker een keer proberen ;)

    Groetjes Herriët
    www.stipenhaak.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat klinkt goed; die ga ik onthouden !! En altijd fijn als het lekker snel klaar is !!!! :o)!!!!!

    Ik wil je nog hartelijk bedanken voor de Liebster Blog Award. Heel aardig dat je aan mij gedacht hebt!! Dat het even heeft geduurd heeft voordat ik dit schrijf, ligt eraan dat ik tot nu toe aan het dubben was of ik wel de puf had om al die vragen te beantwoorden + de nodige blogs uit te kiezen (met natuurlijk vermelding van jouw blog met betrekking tot de award!!!). Inmiddels ben ik tot de conclusie gekomen dat ik het niet zie zitten.
    Ik waardeer het heel erg als mensen laten weten dat ze mijn blog en/of de spulletjes die ik maak, leuk vinden !!!!! Dat vind ik heel prettig om te lezen en dat is lof genoeg voor mij !! :o)!!!
    Nogmaals hartelijk dank !!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik had er ook spijt van want terwijl ik met het blogbericht hierover bezig was had ik er al weer een,vandaar dat ik die afbeelding heb geplaatst r-boven;-)

      Verwijderen
  4. Elke keer als ik jouw recepten lees en de foto's erbij zie, krijg ik spontaan trek !!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor het plaatsen van je reacties!Ik lees ze altijd met veel plezier!