vrijdag 26 oktober 2012

Photo Challenge on Friday "Halloween"


Dinah's Photo Challenge on Friday's thema is deze week Halloween.

Ik heb denk ik teveel tussen de pompoenen gezeten zo'n 11 jaar geleden waardoor ik er de laatste jaren een beetje een overkill aan heb gekregen,ha,ha....

De vader van mijn vriendin begint in het voorjaar al met pompoenzaadjes te zaaien,e.d en heeft heeeel veeeel soorten en dit jaar een oogst van wel 1500 stuks die hij voor hun huis te koop aanbiedt.Ik mag er zo gaan halen wat ik wil maar de laatste 2 jaar al geen pompoen meer in huis gehaald.Hij snapt er niets van dat ik er geen kom halen....ik wel,ha,ha

Vroeger in onze oude wijk gingen we met kinderen van school met Halloween verkleed langs de deuren in de avond,zoals je hierboven ziet...een heel festijn was het en erg spannend voor de kinderen en ook erg leuk, er werd heel veel op gedaan,zo konden de kinderen een dag ervoor op school al een leuke lampion of iets dergelijks hiervoor knutselen.

Hier boven zie je mij dan ook  als heks verkleedt(niet dat ik daar eigenlijk een hoed e.d voor nodig had,want als je mijn man wel eens hoort zeggen heeft hij echt een sprookjeshuwelijk doordat hij met een heks getrouwd is!ha,ha,ha....)Maar los daarvan;-)....ik deed er heel veel werk op,zo hingen er van die mini pompoenlampjes voor onze raam,spinnenwebben,een heks,spoken de hele woonkamer was een griezelgrot bij wijze van.Mijn dochter en zoon zie je hierboven ook helemaal links in tenue (4 en 6 jaar oud)
Waarschijnlijk deed ik er toen een beetje TEveel voor waardoor ik nu even geen pompoenen meer in huis of buiten in de tuin hoef te zien......ik heb ook helemaal niets meer met Halloween,het was leuk voor toen,maar dat hoofdstuk is inmiddels al weer lang afgesloten;-)!

P.S;Ik herinner me nog dat het steenkoud was buiten die avond dat we rond moesten en dat is dan ook wel te zien op de foto aan mijn neus!whahaaa...

8 opmerkingen:

  1. De foto ziet er heel erg leuk uit. Gek he dat je dan zomaar ergens klaar mee kan zijn... Jullie zien er echt geweldig leuk uit. Leuke herinnering.

    Fijn weekend, dinah

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja al vind ik ze nog wel mooi,maar momenteel alleen de witte varianten eigenlijk...

      Verwijderen
  2. wat een enorme leuke foto meis, 1500 stuks jemig dat zijn er nog al die de beste man heeft!! ik vind het leuk als ze gesneden zijn, ik heb het zelf nooit gedaan moet ik bekennen. heb dit jaar dan ook helemaal niets eraan gedaan. en jij een 'heks'ha ha...nu ja zolang het huwelijk voort blijft draaien zal er best veel goeds in zitten

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ohh ik zooooveel met zo´n pompoenen snijsetje van het tuincentrum.Zo had ik heel veel patronen hiervoor gedownload op internet destijds en voor het kinderfeestje van de dochter van mijn vriendin destijds die op 18 November jarig is en toen een Harry Potter feestje hield,was toen helemaal hot en mijn vriendin en ik waren altijd erg fanatiek in zelf kinderfeestjes geven in een bepaald thema,we hielpen elkaar dan op die feestjes ook.Ik had helemaal Harry Potter uit de pompoen gesneden was ontzettend mooi en echt gaaf!Maar ja ze rotten zo snel weg ondanks alle foefjes die er voor zijn om ze wat langer goed te houden als ze uitgesneden zijn....good old days!ha,ha

      Verwijderen
  3. Knappe foto!
    wow 11jaar geleden werd er hier bij ons (belgie, ergens halverwege antwerpen en brussel) nog helemaal niks aan gedaan.
    nu liggen de winkels vol spullen maar of het echt wel gevierd wordt?? enkele kinderen gingen vorig jaar wel zingen in de buurt maar lang niet zo mooi verkleed als jullie daar op de foto.
    Groetjes
    An

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik vind pompoenen alleen leuk als ze nog te koken zijn.. mmmmmm

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ben je nieuwe volger wat een mooie blog heb je zeg..ga even lekker rondneuzen

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor het plaatsen van je reacties!Ik lees ze altijd met veel plezier!