vrijdag 23 augustus 2013

Kringloop geluk,accessoires,post...teveel om op te noemen! ;-)


Mijn wederhelft leeft zich de gehele week al uit op de zolder voor mij voordat hij om 15:00 naar zijn werk moet...de wanden zijn getext,de deuren geschilderd,het kozijn is geschilderd en nu gaat die lieverd toch het schroten plafond verven voor me!

Ik geloof dat ik hem behoorlijk heb aangestoken met mijn enthousiasme/inrichtingsverhalen,want ja...nu hij dan eenmaal toch aan de gang is wil hij het op zolder dan ook overal netjes hebben(incl. de voorzolder...maar die komt als laatste aan de beurt zodat ik ook weer aan de slag kan).We hebben daar n.l nooit wat aangedaan toen we hier 10 jaar geleden kwamen wonen...


Vanmiddag ging ik even bij de kringloop langs om te kijken of ze er misschien leuke stoeltjes hadden,ik vind het het leukste om allemaal verschillende stoeltjes aan de tafel voor op zolder te hebben en die dan in het wit te schilderen...
Maar helaas!(althans.....)
Wat er stond was niets,wat er geschilderd aan de muur hing om aan te geven waar de stoelen staan die te koop zijn was wel mooi,maar dat word er nooit meer afgehaald...ja de aankleding van HET GOED kringloopwinkels is erg hip en mooi tegenwoordig,maar daar kocht ik vandaag dus geen stoel voor...
Wat ik wel kocht waren heeeel veel gehaakte kleedjes....en daar kan je zoveel mee maken!Ook stond er een prachtig blauw poefje...tja SUPER voor op de zolder om katoentjes of iets dergelijks in op te bergen,daar komt nog een mooi gehaakt hoesje over,want op het deksel zaten wat vlekken in de stof...het hoesje draait nu in de wasmachine,maar toch.... mocht het er niet uit gaan dan wordt het haken geblazen. ;-)

Ja en dan die stoeltjes he?!?!Ze stonden er niet,maar ik 'heb'ze toch...ra,ra hoe kan dat?!?!
Nou ik kwam n.l Fiona tegen (vriendin van ons haakclubje)die daar ook liep te snuffelen en al kletsend kwamen de stoeltjes die ik wilde ter sprake en laat nou net haar zoon die zulke stoeltjes van zijn moeder toen hij net ging samen wonen had gekregen nieuwe stoelen hebben gekocht en deze niet meer willen hebben!En nog mooier....ze ZIJN al wit!Ohhh wat fijn,schilt me veel werk!!Want mijn bolleke stroomt over van de ideetjes voor op mijn zolderkamer...gek word ik ervan! ;-) Tja en het liefst zou ik willen dat alles er nou zeg maar morgen bijvoorbeeld er al uit zou zien zoals ik het in mijn gedachten heb...incl. alles wat ik voor die ruimte wil maken/haken...tja en DAT kan nou eenmaal niet.


Bij de Action kocht ik een leuk vintage look klokje voor 2 euro en centen omdat het ook wel makkelijk is daar de tijd straks bij de hand te hebben,zuslief is al even enthousiast voor mij en van haar kreeg ik gisteren een mooie presse papier met roos en libelle voor op de kamer(lief he?!)en een leuk blauw mandje zag ze staan voor de helft in de opruiming waarvan er nog 1 was die ze voor me meenam.
Mijn handen jeuken dagelijks meer en meer om de boel te gaan inrichten en op zijn plaats te zetten,ha,ha...maar de slagroom op de taart zal nog even op zich moeten laten wachten....


Ook was er gisteren een pakketje voor mij aangekomen en wel van Marij
van Kingerpensielke als wederdienst.
Kijk nou eens wat een mooi vogelhuisje ze heeft beschilderd voor me en wat denk je van dat mooie zelfgehaakte uiltje?Ik ben er heel blij mee,het uiltje gaat aan een tas en het vogelhuisje.....ja waar anders als straks op zolder!;-)Nogmaals bedankt Marij!


Gisteravond hadden we weer ons 'heerlijk avondje'...wat hebben we het toch altijd beregezellig onder elkaar en ondanks dat ik me had voorgenomen het niet al te laat te maken was dat dus ook onbegonnen werk met zoveel gezelligheid,als de man van Gerda (waar het deze keer was) op den duur' kakelend als een kip' ons voorbij kwam lopen dan zegt dat vast genoeg denk ik zo!Ha,ha,ha...en wij vrouwen?!?!?Wij geven daar heeelemaal niets om!Meestal 'vluchten'onze mannen ook op deze avond van de desbetreffende persoon waar we dan weer zitten(zouden ze naar Mars gaan dan?!?!?)

Ik had s'middags maar even bij de Wibra 3 bollen bordeaux rood gehaald,al was dit gezien de voorraad op zolder niet de bedoeling,maar ja daar stond alles in de midden van de kamer geschoven en was het een en ander nat van de verf om toch maar wat te doen te hebben en ben toen maar aan een colsjaal begonnen,want ja na de vakantie periode van alle anderen moet je gewoon niet iets hebben waarbij je er je gedachten bij moet houden want dat werkt dan niet!

Voor de liefhebbers die er bij in de buurt wonen...morgen is er een kasteelfair in Rhoon 




± 75 stands met brocante, home & garden accessoires, 
lifestyle-, kleding- en beauty producten, 
proeverijtjes enz.

Zaterdag 24 augustus van 11:00 - 18:00 uur
Zondag 25 augustus van 12:00 - 17:00 uur

Dorpsdijk 63 - Kasteel van Rhoon

Entree: € 2,50 inclusief koffie of thee en een goodiebag voor iedere bezoeker


Ik zou er samen met mijn vriendin morgen heen gaan,maar aangezien voor morgenmiddag de voorspellingen bewolkt en mot/stiefregen voorspeld zijn twijfelen we....omdat het van ons vandaan toch een stuk rijden is en we beiden ook nog heel veel andere dingen te doen hebben weten we niet of we wel zo lang in de auto willen zitten om ??? door de regen te lopen,we zullen wel zien of we gaan morgen,of anders zondag misschien.....wie weet!:-)



21 opmerkingen:

  1. Wat fijn dat de zolder straks ook hélemaal mooi afgewerkt zal zijn he! En wat heb je een práchtige hoeveelheid gehaakte kleedjes weten te scoren!!! Echt superleuk! En al die andere blauwe dingetjes die je zolder straks zo mooi gaan maken, echt fijn vooruitzicht. Ik kan me voorstellen dat je niet kunt wachten, hihi. Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jij gaat denk ik in je eigen kasteeltje aan de slag morgen wauw het enthousiasme en al het moois spat gewoon van mijn scherm!!
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Supertof allemaal! Het wordt vast helemaal geweldig op jouw zolder.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw, wat veel kleedjes heb je weten te 'scoren'. Ben benieuwd wat je daar mee gaat doen.
    Je man is toch wel een toppertje hoor als hij eenmaal op dreef is. En dat allemaal voor zijn middag-/avonddienst.
    Heerlijk, zo'n avondje onder elkaar! Kan me goed een voorstelling maken hoe dat er aan toe gaat!! wellicht een volgende keer oordopjes voor de man des huizes meenemen als cadeautje??!!
    Groetjes Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hihihi door al dat enthousiasme krijg ik zelf ook zin om zolderkamers te verbouwen en in te richten .... enige probleem is ik heb geen zolderkamer (of uberhaupt een kamer over) hahaha

    Jullie zijn goed bezig! Owwww en wat een prachtige spulletjes! En toch je stoelen gevonden .... helemaal geweldig toch!!!!!

    Dat gaat een droomkamer worden!!!!!

    X x x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hihihi door al dat enthousiasme krijg ik zelf ook zin om zolderkamers te verbouwen en in te richten .... enige probleem is ik heb geen zolderkamer (of uberhaupt een kamer over) hahaha

    Jullie zijn goed bezig! Owwww en wat een prachtige spulletjes! En toch je stoelen gevonden .... helemaal geweldig toch!!!!!

    Dat gaat een droomkamer worden!!!!!

    X x x

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben zooooooooooooo benieuwd naar het resultaat van je zolder....Ik moet toch ook eens wat vaker de switch inlopen bij ons..hahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  8. JEE wat gaat die zolder turbosnel, heerlijk. En die kleuren!!!! DIE heb ik boven ook, in mn slaapkamer en in de kleedkamer (jaja heb een hele kleedkamer hahaha) ZO mooi. Ben heel benieuwd hoe het eruit ziet als het klaar is. Ja een hoofd vol met ideeen, hoe zou dat nou toch komen (zeer bekend dus hihi)

    Liefs en een fijn weekend en *zie je* Marian/Princess Pink

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat zijn jullie goed bezig op de zolder! Dat wordt wel wat. En die kleedjes zijn altijd superleuk!. En wat een geluk met je stoelen. Ben benieuwd naar het eindresultaat

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zoveel enthousiasme dat kan niet verkeerd gaan, veel succes nog en ook ik ben benieuwd naar de foto's van het resultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Goed bezig! Leuk wat je allemaal maakt, zoveel productiviteit daar ben ik jaloers op, haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je beleeft nog eens wat als je de zolder opknapt. Leuk dat je jouw enthousiasme met ons deelt. Je hebt prachtige spullen bij elkaar gezocht. Dat wordt een zolder om echt van te genieten.

    Veel plezier in Rhoon, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Haha, ja die mannen zitten dan waarschijnlijk samen op mars een biertje te drinken ofzo ....
    Wat ben je ontzettend leuk bezig zeg met je kamer, ik krijg zelf ook weer zin om verder te gaan als ik het lees!
    En er moet nog heel wat gebeuren... En ook stoeltjes schilderen; van de week m'n Annie Sloan verf binnen gekregen, ben benieuwd!
    Veel succes ermee verder, groetjes van Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Jij vordert al een heel eind met de zolder. Die gaat vast super mooi worden. Leuk al die spulletjes erbij zoeken. Je bent ook weer goed verwend. JIj komt binnenkort de zolder niet meer af. Heb je daar ook een computer anders zien we geen blogberichtjes meer van jou.Dat zou wel heel jammer zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. O, wat leuk allemaal! Heerlijk om mee te lezen met je vorderingen. Je maakt ons ook heel nieuwsgierig naar het eindresultaat.
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  16. ow mijn voorzolder moet ook nodig, we hebben alleen de kamer gedaan daar maar het voor'hok' is me een doorn in het oog. Nou gebeurt daar niet veel meer dan wassen en drogen, het moet netjes! Wat een mazzel met je stoeltjes. Het gaat vast helemaal mooi worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dat wordt een zolder waar wij allemaal jameloers op zijn straks denk ik...hahaha! Heerlijk hoe enthousiast je bezig bent, wij hebben hier afgelopen week ook veel geschilderd en geruimt en ooooo wat geeft dat een voldoening als het dan klaar is. Gezellig zo' n clubje, lijkt me ook wel leuk....lekker beetje tetteren en ondertussen wat haken:-) grtzz...Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Schilt ??? Hahaha. Drie keer raden waar we wonen..... Voor anderen: ik ben ook één. Van die "kakelmutsen" en heb op onze avond al gelachen om dialect......maar ja; niemand hoeft zijn afkomst te verloochenen. Toch?? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik heb weer genoten van dit verhaal. En je hebt er weer schitterende schatten bij van de kringloop !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een mooie vondsten bij de kringloop! Heerlijk! Heb even mee genoten! En de kleur van de sjaal in wording, prachtig!!! Helemaal mooi! Wat een leuk patroon ook!!! <3

    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor het plaatsen van je reacties!Ik lees ze altijd met veel plezier!