vrijdag 22 november 2013

Draag never nooit Angorawol a.u.b/Never wear or buy Angora wool please!!



Ik walg van landen zoals China,die maar denken dat ze alles kunnen maken met het 'welzijn'van dieren ,wat dat betreft zijn ze daar echt zwaar gestoord met hun levende schilpadjes in een sleutelhanger en noem maar op!

Ik heb het nog nooit gekocht en kon de verschrikkelijke achtergrond van de afkomst Angorawol ook niet,maar nu ik het weet zal ik het zeker nooit van mijn leven kopen of dragen...en door dit akelige bericht hier te plaatsen(want waar kan ik tenslotte de meeste mensen bereiken die met wol werken als hier op mijn blog?!?)hoop ik dat jullie er ook zo over denken....

Voor meer info hierover klik HIER ....ik wist zelf niet hoe vlug ik het geluid weer uit moest schakelen van de pc bij het zien van het filmpje...geen woorden voor

19 opmerkingen:

  1. Ik ga het filmpje niet kijken....als jij het geluid al uitzet...begin ik er niet eens aan... Ik gebruik ook geen Angora wol...
    Uiteraard heb ik wel wat shawls gehaakt onder de noemer Angora...maar dit was van de Angora geit...of beter gezegd...Mohair...
    Oke dat is dan ook zielig...maar die worden geschoren wanneer het te lang wordt...en niet gemarteld zoals de Angora Konijn...
    Verder gebruik ik ook....omdat ik niet tegen het leed van dieren kan...Machinaal gemaakte garen...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mensen hoeven het filmpje ook niet te bekijken....de woorden 'levend geplukt'drukt eigenlijk al genoeg uit hoe pijnlijk dit wel niet moet zijn voor die arme beestjes,ik snap dan ook niet dat ze die konijnen niet gewoon scheren en wat daar mis mee is,maar goed de Chinezen snappen wel meer niet op het gebied van omgang met dieren en dierenleed wat dat betreft lopen ze nog ver achter helaas met hun middeleeuwse praktijken.

      Verwijderen
    2. Maar hoe weet je of angora van een konijn of geit komt?? Het is echt een vreselijk filmpje!

      Verwijderen
    3. wol van de angorageit= mohair
      angorawol komt altijd van het angorakonijn.
      ik had vroeger ook een angorakonijn.. als je hem aaide vlogen de vlokken in het rond..
      het haar is ongeveer 5 cm lang.. en kan prima geschoren worden!
      snap ook niet waarom ze het op deze manier doen.

      Verwijderen
  2. Ik durf niet te kijken. Ik word al misselijk als ik jouw berichtje lees. Bah wat kunnen mensen toch walgelijk zijn :'(

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik durf niet te kijken. Ik word al misselijk als ik jouw berichtje lees. Bah wat kunnen mensen toch walgelijk zijn :'(

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik kijk ook maar niet, afschuwelijk, denk ik. Daarom is het gewoon handig als je plaatselijke producten koopt, van het schaap in de buurt, de geiten (mohair) en de angora konijnen, die dan gewoon geknipt worden. gewoon, van mensen die graag zulke konijnen houden en ze goed verzorgen. En dan de boel spinnen en verder verwerken. Groetjes, Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De tekst zeg al meer dan genoeg! Die foto is al walgelijk,
    hoe kun je dan nog naar een filmpje kijken?
    We zouden de rollen eens moeten omdraaien! Konijnen die dit soort
    (on-)mensen levend kaal vreten. (lekkere scherpe tandjes...)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het filmpje heb ik inderdaad ook niet durven kijken, de foto zegt al veel te veel...
    Ik gruwel ervan! Als ik dan denk aan mijn lieverdjes in de tuin... Brrr..

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik walgde al van de foto, het filmpje laat ik dus aan me voorbij gaan. Vreselijk, dierenleed!!
    Snap niet dat je zoiets kunt doen en dan gewoon doorgaan met plukken als zo'n aram beestje het uitgilt van de pijn.
    Barbaren zijn het!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik durf ook niet... Hoe kan iemand dit over zijn hart verkrijgen ( en er mee leven?)...
    Zo moeilijk om te achterhalen waar alle wol vandaan komt. Of anders alleen materiaal uit de buurt kopen?
    Wel goed dat je me weer aan het denken zet!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oké, ik heb je gehoord en zal het niet doen. (deed ik toch al niet, want die wol jeukt zo ontzettend!:))

    Fijn weekend, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh t erg dit, ik kijk maar liever niet, kan heel slecht tegen dierenleed!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Goed dat je het hierop plaatst! Ik wist het niet!!!! Ik heb het niet aangezet, vind het zooooo erg. Maar nog erger dat ik het niet wist. Wat een k..land!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Vreselijk! Ik kijk het filmpje ook niet. Het berichtje en de foto zeggen genoeg. Dat mensen zo gevoelloos kunnen zijn. Bah....

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ganzen schijnen ook levend 'ontdaan' te worden van hun dons..... Vreselijk. Daarom heb ik ook bewust een jas gekocht zonder dons en slaap ik onder een synthetisch dekbedje. Goed dat je het gedeeld hebt, hoe meer mensen dit zien, hoe beter! Fijn weekend, xx

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het is ronduit verschrikkelijk!!! Een hele ieniemieniekleine troost: onlangs was ik bij een dame die een eigen angorakonijntje heeft, als huisdier in huis. Om de 9 weken is het nodig dat hun haren afgedaan worden (opdat hun huid dan weer kan ademen) en met veel liefde scheert ze de wol dan af. Ze spint ze zelf tot garen waar ze dan mee breit. Dit konijntje heeft de tijd van zijn leven ... jammer zoooooo verschrikkelijk jammer dat er zoveel diertjes zo'n vreselijk leed moeten doorstaan :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  15. oh hemel, ik heb wél naar het filmpje gekeken. Verschrikkelijk zeg. Ik dacht écht waar (hoe onnozel kan je zijn) dat zo een beestje geschoren zou worden bij teveel vacht, net als een schaapje. Net zoals Trui hierboven beschrijft.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor het plaatsen van je reacties!Ik lees ze altijd met veel plezier!