woensdag 8 januari 2014

Gehaakte Doiley (klinkt zo leuk) enzo...


 Al enige tijd stoorde ik me aan de zwarte streepjes die mijn wekkerradio aan had gebracht op de krijtverf op mijn nachtkastje,totdat ik bij Talitha van Lief & Mooi's blogpost kwam van een poosje terug!

Talitha haakte een mooi zacht rose doiley voor op haar nachtkastje,dus hopla even van de crochet along deken de bak met katoentjes ingedoken en ja ondanks dat ik een zacht rose had liggen ook stak de heel zacht lila toch net iets beter af in verhouding tot mijn  eigen "Champagne ontbijt op bed"wat ik eens heel groot schilderde voor boven ons bed.

Zo gepiept zo'n doiley (ik vind dat zo'n leuk engels woord hiervoor,ha,ha)
En had je ze vroeger alleen in het wit of beige,maken we ze tegenwoordig in allerlei kleurtjes van de regenboog!


Het was gisteravond even een heel' gehobbel' met die 'bobbel'in de deken!
Kwam er n.l aan het einde van de toer achter dat ik toch zo'n 10 steken meer had,dus maar weer uitgehaald en overnieuw die toer!
Bij Blokker kocht ik gisteren dit mandje met ronde openingen erin waardoor de bollen mooi in kunnen liggen en ik zo de benodigde kleur voor de toer kan gebruiken(de bollen wel van binnenuit gebruiken dan)
Ook deze tip zag ik van de week ergens op een blog....weet helaas niet meer waar,sorry!


Tja en daar waar ik gisterochtend al vroeg in het water lag te spartelen met manlief na een pittige maandagavond werken.....



Kruip ik nu weer even heerlijk te samen met Diva in het zonnetje op de bank met mijn deken om even lekker verder te haken en mag ik om 16:00 aan het Franse Kipstoof potje beginnen wat ik wil gaan maken want om 18:00 word ik weer op mijn werk verwacht.....



Have a nice day also!!!






22 opmerkingen:

  1. Slim en mooi en wat wordt je deken gaaf!
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een super idee dat mandje met de bollen erin. Ik vind je deken en de kleuren ook erg mooi! Eet smakelijk voor straks, lieve groet Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je bent / jullie zijn goed bezig hihihihi
    Handig zo een mandje meis!!!!!!!! Je deken wordt mooi!
    En die doily .... schattig!!!!

    Als ik Diva zo zie zitten vanachteren denk ik "wat doet Cara daar" hihihihi
    Werk ze strakkies moppie!!!!!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je rose doiley is Prachtig en wat een handige tip dank je Liefss Esther.p.s je deken word Prachtig :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hé wat een goeie tip die mand met gaten! Je deken wordt superprachtig!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi doilietje ! En je deken wordt eeeeeeeeeeeeeeecht prachtig ! Goede tip van die bolletjes. Ik heb hier een aantal van die bakjes nog liggen ergens.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke doily! En je deken schiet al aardig op zeg! Handig mandje ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi mooi ,met de deken niet te hard gaan he ,ikzelf haak op crochet along tempo ,heerlijk rustig

    BeantwoordenVerwijderen
  9. We zijn inderdaad even ver. Grappig dat kleuren er voor zorgen dat het er compleet anders uit ziet. Ik vind het erg mooi worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Die tip had je van de haakbrigade, denk ik. Ik had 'm ook gezien.
    Mooi, dat zacht lila kleurtje!
    Groetjes,
    Akkelien
    debreimeisjes.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Staat heel gezellig de doily op het nachtkastje,
    ik vind het trouwens een mooi zacht kleurtje
    en je deken gaat er goed op vooruit!
    Lieve groetjes, Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk he dat die doileys weer helemaal terug van weggeweest zijn. Staat prachtig bij je schilderij. Jammer dat ik die niet goed kan zien. Zoals ik al eerder heb aangegeven ben ik gek van die dikke dames. Heb je dat uit de losse pols geschilderd?

    Die deken gaat ook super worden. Hele mooie kleurtjes heb je gebruikt.
    Heel handig zo een mand met gaten.

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja het is een erg groot doek en ik heb het uit de losse hand van een afbeelding van een schilderij van Gerdine Duijssens eerst wat op het doek geschetst voor de verhoudingen en vervolgens er met olieverf opgeschilderd met een paletmes,hier en daar wat met een kwast en met mijn vingers....heerlijk om te doen,heb ook een hele mooie met paletmes en mijn vingers van een pioenroos gemaakt die hangt in de woonkamer boven de bank(zijn mijn lievelingsbloemen).Maar aangezien ik een vriendin heb die kunstschilder is,zij een grote schildersezel had EN olieverf heb ik beiden schilderijen bij haar gemaakt want om dat allemaal aan te schaften voor die paar doeken en zo betaalde ik haar alleen de verbruikte verf ;-)

      Verwijderen
    2. Echt super leuk. Handig zo een vriendin. Niet alleen voor de verf maar zij kan je natuurlijk ook tips geven.
      Ik heb al zo vaak gedacht ik moet het gewoon eens doen maar op de één of andere manier komt het er niet van. Ik ben niet echt een kei in tekenen en inderdaad het materiaal aanschaffen houd mij ook wat tegen :-( Als ik er al aan zou beginnen zou ik acrylverf kopen bij de Action want die is lekker goedkoop maar weet niet of dat geschikt is.
      Misschien is schoenmaker blijf bij je leest meer voor mij van toepassing ;-)

      Groetjes, Monique

      Verwijderen
  13. Je deken wordt prachtig! wat ben je al ver

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ow, jouw deken wordt ook erg mooi! Je kleedje past perfect op je nachtkastje!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooie doiley en slim om de streepjes zo te verbergen. Jouw deken wordt ook mooi.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Nog eens bedankt om volger te worden en voor je leuke reactie op mijn blog. Ik heb die doiley ook voorbij zien komen en gepind want ik ben er dol op. Mooi kleurtje trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Je deken wordt gaaf! En je spreuk vind ik geweldig :-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Handige en mooie oplossing zo op je nachtkastje. En dat mandje, ja die heb ik ook langs zien komen bij De Haakbrigade! Je deken wordt al prachtig zeg. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wauw, zeg je nu dat jij dat schilderij hebt geschilderd? Heel mooi hoor! Een verborgen talentje :-) Heel leuk je doiley :-) Ahhaa... mandje vind ik ook een hele goede tip, ga ik meenemen denk ik. Je hebt hele mooie kleuren gekozen voor je deken, keischoon!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat schilderij heb ik zelf gemaakt en nog andere ook,zal ze wel een keer bloggen ;-)

      Verwijderen

Bedankt voor het plaatsen van je reacties!Ik lees ze altijd met veel plezier!