maandag 27 januari 2014

Paintings...



              100x100 cm en al hangend boven ons bed..."Champagne-ontbijt"gemaakt door mij in Juni          2011,alweer even geleden,maar hij verveeld nog geen seconde!Evenals de pioenroos die ik er meteen achteraan schilderde en die in de woonkamer boven de bank hangt...


50x50 cm


Monique had er al eens eerder naar gevraagd in een vorige bericht waar het schilderij boven bed wat te zien was en vandaar dat ik dacht dat het wel leuk was ze een keer hier te plaatsen...


Ik heb ze beiden destijds bij een vriendin die kunstschilder is eens gemaakt,heerlijk zomers buiten onder de overkapping bij haar,met nog 2 andere vriendinnen die ook wel eens wat wilde schilderen een keer....
hier mijn blogbericht erover van alweer bijna 2 jaar geleden,want ja een schildersezel en olieverf had ik zelf niet en om dat aan te schaften voor een schilderij of 2...dus Cindy's aanbod om het bij haar te komen maken en te betalen voor de verbruikte verf was dan destijds ook meer dan welkom!

Bovendien is het tekenen en schilderen voor mij niet zo het punt,maar voor het mengen van verf in de gewenste kleur heb ik dan weer minder feeling met als conclusie dat dit dan wel heeeel veel verf gaat kosten wil ik tot mijn gewenste kleur komen,dus dat deed Cindy mooi voor me.

Verder vond ik het heerlijk eens met olieverf te werken,zoveel mooier als acryl,alleen kun je niet in 1 keer doorwerken doordat het tussendoor zijn tijd nodig heeft om te drogen,maar je kan er heerlijk met je vingers mee verven en met dat tesamen,een paletmes en zo heeeel nu en dan een kwast was bovenstaand het resultaat!

Ja en een beetje feeling ervoor hebben waarschijnlijk ook wel,want het schijnt bij ons een beetje in de genen meegegeven te zijn dat tekenen en schilderen in de familie,al doen we er allen helaas niets mee


Dit is het eerste schilderij van mijn dochter destijds op haar schilder/tekenles toen ze net goed en wel 6 jaar was....

Tegen dat ze bijna 7 werd schilderde ze onze hond na vanaf een foto die overleden was als aandenken...


Onze Border Collie "Okky" en echt ik kon het zelf ook haast niet geloven toen ik haar ophaalde van de les dat ze dit werkelijk helemaal zelf had gedaan!
Haar juf overtuigde mij ervan dat ze alleen mondeling wat aanwijzingen had gegeven en de witte puntjes in de ogen geplaatst voor haar om het beestje niet scheel te laten kijken...

Een ieder dacht in eerste instantie bij het zien van dit schilderij dan ook dat ik het had geschilderd.
Tja en natuurlijk wilde dochterlief destijds ook ons huidige hondje Buffy toen vast leggen op een doek tijdens deze lessen en kijk...


Het volgende 'kunstwerk'van haar en dat alles op 6 jarige leeftijd!
Over 1 1/2 maand wordt ze alweer 19 onze troela,maar helaas heeft ze verder nooit niets meer met haar schilderstalent gedaan,maar ja datzelfde geldt voor mij en ook mijn zus die het ook 'goed in de vingers' hebben...so many things so little time en ja een mens kan nu eenmaal niet alles toch?!? ;-)
ha,ha....



Maar ook de 'kinderkunst'van onze kids toen ze destijds klein waren hangt mooi te wezen in de trapopgang naar de zolderkamer!





29 opmerkingen:

  1. jemig, jouw meiske kan écht goed schilderen, al met 6 jaar pfffffffffft! Zonde dat ze dit niet heeft doorgezet maar inderdaad je kan niet alles hè, wordt wat druk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk gezicht al die schilderijen daar!
    Nog even en jullie kunnen met z'n allen een expositie houden :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een natuurtalent die dochter van je. Het schilderij met de zwart-witte kat lijkt heel erg op onze kat (Lupus).
    En die collie, jong! zo goed!
    Voor zover ik het kan zien , lijkt me de tekening links onder in de laatste foto (die met oranje-geel-gestreepte achtergrond) ook schitterend gelukt. ik ben verzot op kindertekeningen, heb alles nog van toen de onze klein waren. De dochter schildert nu nog elke zomer één groot schilderij. (is zo begonnen toen ze moest afkicken na de blok in haar studententijd) Ze werkt er dan verschillende avonden na elkaar aan. Tot nu toe allemaal prachtexemplaren.

    En heb je het schilderij van de mensen in het bed uit het hoofd gemaakt of had je een voorbeeld? Hoe kom je erbij? Is een butler met ontbijt op bed op je slaapkamer een wensdroom?

    Nu ik dit allemaal schrijf en zie, krijg ik spontaan weer zin om gaan te schilderen. Is te lang geleden, in een mooi schilderij kruipt helaas gigantisch veel tijd. Misschien binnenkort, als het wat kalmer wordt op school.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee Brigitte,het is een van de schilderijen van Gerdine Duijssens die ik zo mooi vond en nagetekend/geschilderd heb vanaf een klein plaatje....vond die zoooo leuk voor in het groot boven ons bed....ik geloof dat het orgineel wel ergens rond de 3.500,- zal kosten naar schatting,alleen is dit niet zo'n bekende als de alom dikke vrouwen die in China massaal nagebootst worden en in woonwinkels te koop liggen,ik vind die imitaties hiervan in de winkels overigens oerlelijk en halen het bij lange na niet bij de kunstenares van de orginele versies!

      Verwijderen
    2. Ik heb Gerdine Duijssens zonet gegoogled en ja hoor, jouw schilderij lijkt door haar geschilderd. Ik kan het niet onderscheiden van de originele.
      Binnenkort stopt er een bus Chinese toeristen voor jouw huis en dan komen die allemaal in jouw slaapkamer kijken en bieden voor je schilderij!


      Prettig weekend,

      Brigitte

      Verwijderen
  4. Bijzonder! En bijzonder mooi! Misschien komt er ooit meer tijd om wat met dit speciale talent te doen.
    Groetjes,
    Akkelien
    debreimeisjes.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi werk!
    En die collectie van je dochter is zeker bijzonder, leuk dat het zo bij elkaar hangt!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat champagne ontbijt schilderij vind ik waarlijk fantastisch!!! Het idee ook met zo een butler, stel je voor dat we dat ook eens echt kunnen meemaken :-) Het hele schilderij heeft zoiets ontwapenends, ik blijf er naar kijken.
    En je dochter op die leeftijd zo een talent, echt...ach en als je het in je vingers hebt maakt het niet uit op welke leeftijd je er iets mee doet. Het is duidelijk aanwezig in jullie genen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow! Multitalent!
    En dan je dochter... ongelofelijk! Misschien pakt ze het ooit nog eens op?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jeetje, wat een supertalenten hebben jullie! Ik vind ze stuk voor stuk heel mooi, prachtig zelfs!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een talentjes zijn jullie. Een trap, kast, vloer, kozijn enzovoort lukt mij nog wel maar een schilderij?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie schilderijen zeg. Echt talent hebben jullie! Lieve groet Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw! IK was al zwaar onder de indruk toen ik jouw schilderijen zag (jij kan ook alles, he?? wauw!) en scrollde ik naar beneden... Wauw, waanzinnig die kinderkunst! Nog zwaarder onder de indruk..... Super, zeg!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Met 6 jaar al zoiets moois kunnen maken, wow! Dat belooft nog wat! Maar jouw schilderij boven je bed vind ik ook helemaal geweldig! Ik weet wel van wie je dochter het talent heeft!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wauw, dat ziet er prachtig uit, vooral ook zo knap van je dochter dat ze dat al zo mooi kon toen ze nog maar 6 was!! Jammer dat jullie er allemaal eigenlijk weinig mee doen, maar het leuk om te weten dat jullie zo getalenteerd zijn. :) Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een talent in jullie familie zowel moeder als dochter! Prachtig de schilderijtjes van je dochter samen aan de muur!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. whohowwwww! Wat een talent daar bij jullie thuis! De Border met zijn kopje zo schuin! Schitterend. En jouw champagne-ontbijt? Mooiiiiiii... Alles eigenlijk... mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. ik hou dr van schilderen de jouwe zijn ook geweldig zeg ♥ stuk voor stuk doch die boven je bed is helemaal fraai ♥
    als je eens tijd en zin hebt http://creaties-jenneke.blogspot.nl/2012/10/mijn-schilderijtjes.html xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat leuk al die schilderijen bij elkaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een prachtige schilderijen en wat een talent bij jou in huis. Jouw dochter heeft echt talent. Daar gaat ze in de toekomst misschien meer mee doen als de tijd er rijp voor is.
    Geef al onze complimentjes in ieder geval maar aan haar door. Wie weet helpt het.

    Fijne dag, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een mooie schilderijen. De pioenrozen zijn echt super. En je dochter schildert ook super.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Leuk Angeline dat je het schilderij boven je bed op foto hebt gezet. Kan ik hem tenminste eens goed bekijken. Hij is leukkkkk!
    Ik denk dat ik maar eens een bestelling bij je plaats ;-)

    Leuk dat het bij jullie in de genen zit. Die schilderijen van je dochter zijn echt goed! Jammer dat ze er verder niks mee doet. Ik zou het wel weten als ik aanleg had.

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een mooie verzameling zo. En eigenlijk is het allermooiste dat ieder schilderij zijn eigen verhaal heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wauw het zit heeeeel duidelijk in de familie!! Talenten zijn jullie, echt heel mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wauw wat een gave zeg! Heel mooi gedaan gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. OO dit is niet normaal meer wat een talenten! Ik heb het stukje tekst een paar keer moeten overlezen wat betreft de kat en de border collie of het wel echt door zo een jong kind gemaakt is, ja dus! Kijk mijn ogen uit. Ook jouw schilderijen, wat prachtig. Heerlijk zo'n talent, ik wou dat ik het kon. Een schilderij vinden voor je huis, wat helemaal naar je smaak is en bij de kamer past, is niet gemakkelijk. Lijkt me geweldig als je dat kan. Groetjes Talitha

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Inderdaad jullie hebben talent hoor echt leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een talent zeg. Een boel mooie schilderijen zeg. X

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wow super dat jullie zo mooi kunnen schilderen! En och als het zo zou moeten zijn komt het vanzelf nog wel terug als ze ouder is. Maar echt een hele dikke chapeau voor jullie schilderkunsten! Maarreh je dochter zou hier wel eens heel veel mensen blij mee kunnen gaan maken door portretten of zo te gaan schilderen. Wie weet ooit ;). Dikke knuffels...ik hoop dat je by the way een berichtje in je mailbox krijgt van deze reactie want ik krijg die tegenwoordig niet meer allemaal. Zoeff...

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor het plaatsen van je reacties!Ik lees ze altijd met veel plezier!