zondag 5 januari 2014

Pasta met verstopte parika's (vegetarisch)...1 dag in de week geen vlees!!


Gisteren maakte ik de eerste vegetarische maaltijd van het nieuwe jaar....
Het voornemen is dan ook om 1 keer in de week geen vlees te eten.
Ik had het al eens eerder voorgesteld,maar ze lusten hier nogal graag een stukje vlees...zeker de 'mannen'hier in huis!

Toch was het voornemen van mijn vriendin de doorslag er ook aan mee te gaan doen en samen met nog een ander vriendenkoppel komt ook daar 1 keer in de week geen vlees op tafel.

Als we met zijn allen er voor zouden kiezen om 1x in de week geen vlees te eten dan zou de uitstoot van broeikassen zodanig dalen dat de grootste milieuproblemen zijn opgelost.
En zo geschiedde...


Dat hadden wij gisteren op ons bord en we hebben het vlees totaal niet gemist(klik op de naam van de pasta voor het recept voor de liefhebbers)

Het recept komt uit de
"De dunne vegetariër"
van Antoinette Hertsenberg



Voor meerdere vegetarische recepten kun je terecht op

www.eatgreen.nl

www.devegetarier.nl

Maar wij gaan alles wat lekker is wat we maken ook vast en zeker uitwisselen met elkaar...
Een voornemen wat zeker makkelijk vol te houden zal zijn,hopelijk ook met mijn andere voornemens ;-)  (een paar kilootjes eraf!)

Koken is ook zeker een hobby van mij,helaas door al de onregelmatige werktijden van manlief en de dochter die door de weeks nooit aan tafel zit vanwege haar werk EN mijn afwezigheid door werk 2 avonden kan ik er niet altijd de tijd aan besteden die ik zou willen...maar ik doe mijn best daar waar het kan en mogelijk is.(zolang het maar geen tot zeeeer minimaal  kant & klaar maaltijden zijn!)

Dus gaan wij vanavond weer een nieuw recept uit de laatste Allerhande uitproberen,waar een ander het zich 'makkelijk'maakt in de weekenden,probeer ik graag weer eens een nieuw recept uit,zo blijven we er toch een beetje in!



Fijne zondag!

(en ehhh 1x in de week geen vlees eten?!?!Ik zeg DOEN! ;-)  )




16 opmerkingen:

  1. Mooi voornemen ,zelf ben ik vegetariër en ook al heeeel lang en bevalt uitstekend ,sukses met koken

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het ziet er erg lekker uit. Wij proberen al een poosje om 1 keer in de week geen vlees te eten. Vaak wordt dat aardappelen met spinazie en een ei. Niet heel spannend, maar wel voedzaam en snel klaar.

    Groeten van Juffrouw Mier

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een goeie! Ik doe dat ook. Wij eten 1 à 2 keer geen vlees. Maar een goed en lekker recept dat is nog best lastig. Bedankt voor deze tips. Succes met je voornemens. Fijne dag, groetjes Talitha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi voornemen moppie ....
    Voor mij hoeft vlees zeker ook niet altijd!

    Ik ga zo kijken wat de VU-kok heeft gemaakt hihihihi (zit ook altijd een vegatarische variant bij!)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik was de 1e dertig jaar van mijn leven vegetarier..en woog 150 kilo ahhahahaha daarom moest ik ook zooo lachen om je boekje.. de dunne vegetarier..
    zelfs op de toenmalige weightwatchers snapten ze het niet.. vegetariers zijn toch altijd dun??????ik antwoordde toen altijd maar.. alle dieren die alleen gras eten zijn dik.. olifant, nijlpaard, neushoorn, koe.. en alle vleeseters zijn dun.. moeilijk rennen achter een prooi voor een obese leeuwin!!! weightwatchers had toen enorm veel kipvlees in hun programma.. dus ben ik dat ook maar gaan eten.. viel er 10 kilo mee af.. toen stopte het..
    nu weeg ik 122 kilo en eet 3x per week vis.. dat is het enige vlees wat ik thuis eet.. ergens anders eet ik gewoon met de pot mee.
    op brood eet ik selderijsalade of tonijnsalade of ei salade, verder gebruik ik nooit dierlijke produkten.
    ik zeg altijd.. als iedereen zijn eigen biefstukje of stooflapje zou moeten slachten.. zou iedereen vegetarisch zijn voor minimaal de helft van het jaar!!
    het wordt de mensen te gemakkelijk gemaakt om vlees te pakken in de super. zo'n onpersoonlijk lapje in cellofaan heeft niks meer met de koe of varken te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb ook met de gedachte gespeeld om dit door te voeren hier thuis. Hier lusten ze ook graag een stukje vlees. Ikzelf mis het niet echt,maak trouwens ook wel eens iets waar geen vlees inzit. Meestal in het weekend. Misschien moet ik doorzetten. Bovendien is vlees ook echt duur, zeker de biologische variant waar ik dan toch altijd voor wil gaan.Maar dan heb ik toch ook weer een ander probleem, mijn dochter MOET vlees eten. zij heeft behoorlijk ondergewicht en we moeten dus goed opletten dat ze de nodige goede vetten en calorietjes binnenkrijgt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat is iets dat ik ook al tijden probeer aan te houden. Ook hier sputteren "de mannen" tegen, dat is heel herkenbaar ;-) Toch houd ik dapper vol. Al laten we het in de vakanties wel eens los. Dank voor de links met recepten! Altijd fijn, wat extra inspiratie!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De pasta ziet er heerlijk uit!
    Wij eten ook minstens 1x in de week geen vlees. Soep met tosti's, pannenkoeken, pizza, spinazie met ei of tagliatelle met verse groenten zijn dan de alternatieven.
    Eet ze vanavond!

    Groetjes Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ben er een hele tijd geleden ook mee gestart en eet nu 2 dagen per week vegetarisch. Het is best te doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Door het dieet van onze dochter eten we nu alleen vis, kip, eieren en geitenkaas. Het ook zo sneu voor haar als wij aan een lekker stukje vlees zitten. Maar ook daar kun je hele lekkere maaltijden mee toveren. Gisteren nog een frittata gemaakt, heel makkelijk en heel lekker.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. goed voornemen! Ik ga het ook weer eens in de groep gooien thuis (hier ook van die vlees mannen in huis....)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je snapt dat deze eet-geen-dieren vrouw dit enorm toejuicht en dat kookboek is een aanrader net als puur plantaardig.
    Suc6 en een paar kilootjes minder, ik doe met je mee!
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat gerechte ziet er absoluut TOP uit.

    En het milieu is tevreden.
    Good going, Angie.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoihoi, wij eten lang niet elke dag vlees, en als we wel vlees eten is dat vaak biologisch vlees. Fijn als er meer mensen zijn die daar wat bewuster mee om willen gaan! Het recept ziet er heerlijk uit.
    Ik heb ook je vorige berichtje nog even gelezen, mooie kleuren heb je uitgezocht voor de CALdeken! Lijkt mij wat rustiger dan de 11 (?) kleuren die je er ook voor zou kunnen gebruiken. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh...mijn reactie is weg.... nog maar een keertje:
    Wat een supergoed voornemen van je! Zelf ben ik al 38 jaar vegetarisch en het bevalt me prima! 'Vroeger' was het nog wel eens moeilijk om iets lekkers voor te schotelen of te bestellen in een restaurant, maar tegenwoordig is (gelukkig) het zo ingeburgerd dat er een heleboel lekkere gerechten te vinden en te maken zijn. Je pastaschotel heb ik opgeslagen, die ga ik vast eens proberen!
    Succes met de omslag van de mannen ;-) en met het kwijtraken van je kilootjes.
    Groetjes weer
    Marjan

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor het plaatsen van je reacties!Ik lees ze altijd met veel plezier!