woensdag 13 augustus 2014

Elizabeth George "Afrekening in bloed"



Op weg naar huis van de vakantie las ik in de auto het tweede deel van Elizabeth George uit....

Inspecteur Thomas Lynley krijgt de opdracht deze moord te onderzoeken. Een van de verdachten is een bekende aristocraat en Lynley, zelf van adellijke afkomst, wordt geacht deze delicate zaak met de grootst mogelijke discretie af te handelen. Een stuitend geval van klassenjustitie volgens Barbara Havers, Lynleys partner, van wie hij in deze zaak dan ook weinig collegialiteit hoeft te verwachten.


De zaak wordt nog gecompliceerder als de vrouw op wie Lynley verliefd is een van de verdachten blijkt te zijn. Bovendien blijkt het bewuste toneelstuk genoeg materiaal te bevatten om de hele cast een motief voor de moord te geven…


EN begon ik in het derde deel,waar ik alweer een honderd bladzijden van achter de rug heb....benieuwd wanneer ik naast al het haken wat ook zo leuk is(en andere verplichtingen,ha,ha)  de 17 delen tot op heden heb gelezen ;-).Ik vind ze in elk geval wel erg goed,dus daar ligt het niet aan :-)
===========================================================================




On my way home from vacation I readed my second book from Elizabeth George till it's end.....

An isolated Scottish mansion is the venue for a reading of a controversial new play by a West End theatre company. But on the very first evening, the playwright is savagely murdered, and Inspector Thomas Lynley faces the most testing case of his career. For one of the suspects is Lady Helen Clyde, the woman Lynley loves. And as he attempts to untangle the family scandals, fierce theatrical rivalries and long-buried secrets that beset the case, Lynley struggles to balance the clinical detachment of his job with the intensity of his feelings.


Now I'm on page 100 of the third book.....still 15 to go! ;-)

4 opmerkingen:

  1. Lijkt mij inderdaad heel spannend om te lezen. Ik koop geregeld nieuwe boeken aan, maar ... als ik nu eens tijd kon kopen hé :-)
    Fijne avond, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik lees George ook altijd op vakantie. Spannend, eh?

    Kijk je ook naar de tv-serie met inspector Lynley ? Soms oké, soms wat langdradig. Ik vind de actrice die Havers speelt, helemaal niet goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schitterend die Linleyreeks! Ik ben fan!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor het plaatsen van je reacties!Ik lees ze altijd met veel plezier!