maandag 18 augustus 2014

Love is like a butterfly....in Honfleur.


Blue Morpho


Wat heb ik genoten zeg!En blij dat die twee mannen niet mee waren,want die hadden het hier in een half uur bekeken!Het was ook niet zo groot,maar vlinders vind ik zo'n fascinerende beestjes!
Daar kan ik wel uren naar kijken.


I went to a tropical butterfly garden in Honfleur to watch all thosw beautiful butterflies!
Which I can watch and shoot for hours!

Hoe heerlijk is het dan wel niet als ze je gewoon om de oren vliegen,zo nu en dan ook nog eens plaats nemen op je en je ze heel erg goed kunt benaderen met camera(want ja mijn teletoeter had ik thuis gelaten en ooohhh wat wens ik op zo'n momenten een macro lens!!!)


De grootste was toch wel de azuurblauwe Blue Morpho de bekendste vlinder in Costa Rica die wel een 64 tot 78 mm groot kan zijn,maar tevens het moeilijkst vast te leggen.
Want als hij zit dan is het zelden met zijn vleugels open gespreid zoals vele andere vlinders.
Maar na 2 1/2 uur geduld en vele pogingen toch een paar leuke shots van kunnen maken.


als was dit exemplaar wel wat gehavend...ik snap dan ook niet dan een ouder zijn kind gewoon maar een vlinder bij hun tedere vleugeltjes laat beetpakken als ze nectar aan het drinken waren op de voedingsbloemen.



Een mooie gelegenheid om ze vast te leggen waarbij het volgens mij niet de bedoeling is ze te verstoren,ik moet me dan ook echt inhouden om er wat van te zeggen,ha,ha...







Ook zaten er een paar mooie vogelsoorten












En deze clown die op zijn kop hangt te bungelen had ik zo mee naar huis willen nemen,zoooo tam en zo gek als wat!♥







Kijk eens Sandra,deze koi karper(? of heb ik dat mis,ben geen kenner n.l) met zijn sierlijke vinnen....vast iest voor jou hubbie!


Sommige vlinders bleven mooi stil zitten als ze zaten met hun vleugels...een ander soort bewoog zijn vleugels continue...





Ja en heel even zat er bovenop mijn hand een Blue Morphy!Maar hoe fotografeer je dat als je in je uppie bent en een tas en camera om je hals hebt hangen?!?!

Maar zo draagde ik zeker wel een minuut of 5 a 6 een prachtige vlinder mee als een soort van broche terwijl ik liep en deze legde ik vast met mijn mobiel,door de camera te draaien,maar ook nog eens met mijn spiegelreflex door die ver weg op zijn kop te houden en op goed geluk maar af te drukken...


om de zoveel tijd werd er geneveld...





Misschien toch maar gaan sparen voor een niet al te dure maar toch goede macro-lens,want dat mis ik toch nog wel hoor,maar goed dat is toekomst muziek!

In mijn volgende bericht zal ik jullie laten zien dat het gezegde 
"met de Franse slag"mij steeds meer duidelijk wordt! ;-)


18 opmerkingen:

  1. Prachtige fauna en flora ...
    Fijne week ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zoooo mooi! Echt prachtig! Idd, snap helemaal wat je zegt over vlinders vastpakken, zou me daar ook heel erg aan ergeren! Toevallig vloog er van het weekend bij ons in de tuin een vlinder in een spinnenweb ;-( ik merkte het op toen onze kat er naar zat te staren. Gelukkig kon ik hem zonder hem aan te raken van de spinnenweb losmaken. Als zo'n beestje dan weer weg fladdert kan ik daar zo blij van worden! Fijne week liefs Lisanne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig zeg! Ik zie jou al rondlopen; in plaats van een vlindernetje je camera in de hand, van bloem, naar bloem :-)))
    Misschien zijn tussenringen iets voor jou als goedkoop alternatief voor een macrolens? Dan kun je net iets langer doorsparen voor een 'normale' macrolens en toch meteen van start gaan.
    Alhoewel ons met deze prachtige foto's al een perfecte indruk hebt kunnen geven van al het moois!
    Het lijken inderdaad wel kois, al heeft die ene die ik zie wel een erg sluierachtige staart. Hmmm... ik zal ze eens aan hubbie laten zien :-))
    Ze zijn in ieder geval erg mooi! Overal kleur daar; zowel in de lucht als in het water :-))
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Echt genieten om al die prachtige kleuren en schoonheid in jouw foto's te zien. Knappe foto's.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige foto's, zelfs zonder macrolens. Ik kan me ook vreselijk ergeren aan van die kinderen die geen respect voor de dieren hebben en aan de ouders die dat niet uitleggen, want misschien hebben die kinderen dat niet eens in de gaten.

    Groeten van Juffrouw Mier

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, het is jou gelukt, die mooie blauwe.... Wij waren op het bloemeiland Mainau ook in een vlindertuin, en ik heb alleen maar "bewogen foto's of dichte vlinders.
    Nu had ik ook geen 2 1/2 uur geduld, dus dat zal het probleem wel zijn. Prachtige foto's overigens.
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Schitterend hoor die vlinders en vogels ook. Nou als je een mooie niet al te dure lens vind dan moetje me even waarschuwen,, staat ook op mijn verlanglijst... ;-)

    Lieve groet, dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Deze is leuk; net de foto's van de vissen aan hubbie laten zien. Het zijn inderdaad koi's, maar een bijzondere soort; VLINDERkoi's!
    Toepasselijk hè!
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja, zo'n blaag wil je toch met liefde een pets op de vingers geven! Prachtige foto's, hoor! Een macrolens is idd 'even' een investering, maar de foto's worden er wel prachtig mee.... Ik heb er geen, maar een vriendin van mij die inmiddels semi-professioneel bezig is,wel en mooi.......... Het is te zien dat je genoten hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtige vlinders, je hebt ze mooi weten vast te leggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtige foto's hoor en ik weet het, heerlijk om te doen :-)
    Ik heb een Tamron 90mm macro, een behoorlijke investering maar zoveel plezier van!
    Groet, Rianne

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een prachtige foto's! Genieten daar zeg, wat een mooie kleuren en vormen! En ik vind dat je de vlinders al zo goed gefotografeerd hebt, je hebt helemaal geen macrolens nodig. Als snap ik wel dat je hem graag wilt hebben hoor!
    Groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Schitterende foto's ! Fijn dat je me even meeneemt naar zoiets moois :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. En als je dan een macrolens zult hebben Angeline, kun je altijd nog die mooie vlinders op de foto gaan zetten in de Orchideeënhoeve in Luttelgeest! Sneller te bereiken dan Frankrijk.
    Groetjes, Gon

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Lijkt mij een plek waar je helemaal tot rust komt.
    De vlinders zijn prachtig, maar de vogels stelen mijn hart!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtige foto's!
    Nog een fijne avond,
    groetjes, Ymme

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor het plaatsen van je reacties!Ik lees ze altijd met veel plezier!