maandag 6 juni 2016

Nog even aapjes kijken.../Another Monkey story...


Dit schattige ballerina aapje uit het boek "aapjes haken"van Christel Krukkert haakte ik voor het pasgeboren dochtertje van mijn collega...

I made this lovely monkey for the newborn girl from my colleague




Eigenlijk had ik t na twee aapjes wel weer even gezien maar precies n week voor haar geboorte liet haar vader op t werk mij de foto's zien van t kinderkamertje waar de afbeelding hierboven(geboortekaartje) dus ook in het groot op de muur zit...

I didn't really wanted to make another monkey directly after the last two...but when the father of the babygirl showed me the little ones bedroom I saw the image above(on the birthcard) on the wall in her room...

Tja dan is 1+1 2 natuurlijk!
Het werd het ballerina aapje..toepasselijk...echt meisjesachtig(want dat ze n meisje kregen was bekend) EN rose! ;-)

So 1+1 makes 2!
It had to gonna be the moneky ballerina out of the book "crocheted monkies"from Christel Krukkert..
original...girly...AND pink!


En zo begon ik op 30 mei om 12:00 aan het aapje te haken...het kon maar af zijn want de kleine zou pas op 27 Juni komen!(achteraf bleek dat zij om 12:00 naar t ziekenhuis gingen)
Om 15:00 stopte ik ermee omdat ik richting mijn werk moest
(waar we later hoorde dat de kleine Jess..spreek je uit als Djazz om 14:57 was geboren).

An so I started on the 30th of May at 12:00 till 15:00 because I had to got to work...
and when I arrived there in the evening on work he called and said that they went to the hospital at 12:00 and that their daughter Jess(Djazz) was born at 14:57.
But she came 4 weeks to early..and I started with it with the tought "it can be done" 
How accidentally is this!!!!

Vier weken eerder dan verwacht...nou wat een toeval was dit zeg!
Dit aapje is tegelijk met haar ontstaan....


Vandaag precies n week later was ik weer met haar papa aan het werk en feliciteerde hem met hun mooie dochter en gaf hem t aapje...hij vond het zo geweldig!
"Heb jij dat zelf gemaakt?!?!?""Wat orgineel"..."Echt zo gaaf"...ik geloof dat ik nog nooit n man zo enthousiast over n haakwerkje heb horen praten!!!

Today,exactly a week later I had to work again with her dad,gratulated him and gave him the monkey.
well and whether he like it!!!
it was "original","cool""did you made this?!?!",etc.
I never heard a man talked so excited about something crocheted!!!

Toen we om 23:00 klaar waren op ons werk werd ik weer bedankt en nog geen half uur later kreeg ik al n foto van de kleine meid met t aapje via whats app...

When we finished our work at 23:00 and went home,he again thanked me for the gift for their baby and a half hour later I received this cute photo of the lovely babygirl with her monkey on whats app
"It's already Jess favorites cuddle toy!!!Awesome thanks!!!"


"Nu al de favoriete knuffel van Jess!!!Super leuk dankjewel!!!"

#daardoejehettochvoor!
#thatswhereyoudoitallfor


Tja en dat deze dan natuurlijk ook weer stijlvol moest worden ingepakt kan ik dan niet laten...that's me en van dit alles word ik dan zelf weer heel erg blij ;-)



Vorige week kreeg ik het nieuwe boek van Saskia Laan binnen,een prachtig boek weer!


Deze prachtige pioenroos wilde ik jullie ook nog even showen...zijn en blijven echt mijn favoriet die pioenrozen!♥
Kocht n volle bos voor in mijn mooie blauwe vaas,helaas staan ze vanwege de warmte na 2 dagen allemaal uitbundig in bloei dus heeeel lang plezier zal ik er daardoor niet van hebben,maar n seizoen zonder n bos pioenrozen in huis kan niet,ha,ha....ze zijn toch al zo kort verkrijgbaar helaas :-(


En die kleine Jess die zich 4 weken eerder aankondigde doet het zo goed!
Na 5 dagen in het ziekenhuis zei ze 'bye bye'en mocht ze al mee naar huis!


Time to say goodbye en go to sleeeeeeepppppppppppp!





15 opmerkingen:

  1. Super leuk aapje en met die kaart erbij echt heel leuk gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super schattig dat aapje maar de kaart die je er bij hebt...maakte je die ook zelf?... ook supergeweldigmooi! Een ideetje dat ik van jou ga pikken... mag het? Lieve groet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Natuurlijk mag dat!Ik maak de kaart bij Greetz waar je zelf foto's kan uploaden voor je kaart en adressering hem dan aan mezelf zodat ik hem bij t kadootje mee in kan pakken.Heb t aapje ook gefotografeerde op verschillende manieren met alleen de scrabble letters "een dochter" en 'gefeliciteerd '.Altijd handig als er n klein meisje verjaart of n ander meisje geboren wordt om dan vanuit Greetz daar te laten bezorgen als kaart per post 😉

      Groetjes en bedankt!
      Angeline

      Verwijderen
    2. Natuurlijk mag dat!Ik maak de kaart bij Greetz waar je zelf foto's kan uploaden voor je kaart en adressering hem dan aan mezelf zodat ik hem bij t kadootje mee in kan pakken.Heb t aapje ook gefotografeerde op verschillende manieren met alleen de scrabble letters "een dochter" en 'gefeliciteerd '.Altijd handig als er n klein meisje verjaart of n ander meisje geboren wordt om dan vanuit Greetz daar te laten bezorgen als kaart per post 😉

      Groetjes en bedankt!
      Angeline

      Verwijderen
    3. Dankjewel ... ik ga daar meteen eens kijken. Heel erg tof idee!

      Verwijderen
  3. Wat een super schattige ballerina en hoe leuk dat je collega zo enthousiast was en inderdaad, dat voor een man!
    Die kaart is ook zo leuk. Het wordt bij jou altijd een feestpakket. Echt super!
    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Monique!Ik geniet daar zelf zo van om t allemaal op die manier te doen...daar word ik zelf helemaal blij van (maar doe dat ook alleen bij mensen waar ik wat mee heb en waarvan ik bijna voor 100 % weet dat zij daar ook blij van worden en t leuk vinden/weten te waarderen)

      Lieve groetjes
      Angeline

      Verwijderen
    2. Dankjewel Monique!Ik geniet daar zelf zo van om t allemaal op die manier te doen...daar word ik zelf helemaal blij van (maar doe dat ook alleen bij mensen waar ik wat mee heb en waarvan ik bijna voor 100 % weet dat zij daar ook blij van worden en t leuk vinden/weten te waarderen)

      Lieve groetjes
      Angeline

      Verwijderen
  4. of je het moest maken eng bijna, ze is heel mooi geworden en dat kaartje zo leuk een woord SUPER!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw... toeval bestaat niet!
    En al weer een fantastische, tot in de puntjes verzorgde, échte Angeline-creatie!
    You're the bomb girl!!
    Liefs,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super leuk cadeautje. :-) Heel lief aapje en dat kaartje GEWELDIG.
    Jaja, mannen kunnen ook enthousiast zijn over haakwerk, leuk he. :-)
    Toevallig kocht ik dit weekend op de markt drie bosjes pioenen en inderdaad zoals je zegt ze staan nu bijna allemaal helemaal open. Maar het is prachtig. :-)

    Groetjes
    Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw, wat leuk! Zowel het aapje als de reactie bij het krijgen. Het kon haast niet mooier!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor het plaatsen van je reacties!Ik lees ze altijd met veel plezier!